Főoldal

A megvalósult amerikai álom

Két és fél hetet töltöttek az Aligátor Vízilabda Utánpótlás Sportegyesület (AVUS) fiatal pólósai az Egyesült Államokban.

Az AVUS hét, 2006-os születésű fiatalja két és fél hétig az Egyesült Államokban, a San Franciscótól 150 kilométerre fekvő Walnut Creekbe utazott, hogy a helyi utánpótlásegyüttes felkészülését segítse az USÁ-ban nagy népszerűségnek örvendő úgynevezett junior olimpiára. Nos, a vasi hetek – Horváth Richárd, Doma Máté, Joó Soma, Makarenko Balázs, Goldschmidt Dominik, Horváth Levente, Sántha Csongor – és edzője, Stojadinov Nikola a vízilabdázás mellett rengeteg élménnyel is gazdagodott.

– Tizenkét órás repükőút után érkeztünk meg az Államokba, ahol elképesztően vendégszerető családoknál szállásoltak el minket – mondta az egyik tehetséges pólós, Goldschmidt Dominik. – Egy átlagos napunkon reggeli után másfél órát edzettünk a nyitott medencék egyikében a Drivers 680 nevű helyi csapat 2006 és 2007-es korosztályú játékosaival, vagy úszóedzésen vettünk részt. Ebéd, aztán vagy újra edzettünk, vagy közös programon vettünk részt a családokkal és a többiekkel. Ami a szakmai részt illeti, nem csak tréningeztünk, kétkapuztunk is a helyiekkel, mi magyarok mindig külön csapatot alkottunk. Az eredményt nem számoltuk, de úgy is szoros meccseket játszottunk, hogy velük ellentétben nekünk nem volt cserénk. Az amerikai fiatalok roppant gyorsak, viszont mi szervezettebben és technikásabban vízilabdáztunk. A tréningeket ebben a két és fél hétben nem az amerikai tréner, hanem Stojadinov Nikola tartotta.

Természetesen a szombathelyi különítménynek arra is volt ideje, hogy kicsit körülnézzen a nyugati parton.

– Precízen megszervezték a napjainkat, egy perc üresjáratunk sem volt – folytatta Dominik. – Rendszeres barbecue-partikat tartottak, és a különböző méretű úszómedence alapfelszereltség a házaknál. Jártunk Oaklendben baseballmeccsen, aztán San Franciscóban, ahol nem hagyhattuk ki a Golden Gate hidat, a Madame Tussauds panoptikumot, voltunk 7 D-s moziban,  s az amerikai szülőknek köszönhetően nyitott emeletes buszos városnézésen vettünk részt. A Függetlenség Napja-i tűzijátékban egy jachtkikötőből gyönyörködtünk. A legnagyobb élményt számomra mégis az jelentette, amikor az óceánban, az óriási hullámokban fürödtünk. Magyaros ajándékokkal kedveskedtünk és búcsúzóul ők is elhalmoztak minket szuvenírokkal. Jó itthon is, de sosem felejtem el ezt a két és fél hetet.